Right of withdrawal


Fortrydelsesret
Hos tp-kjoler.dk tilbydes der 14 dages fortrydelsesret, efter den dag du har modtaget pakken fra os. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Det betyder, at du skal inden for 14 dage fra modtagelse, oplyse TP Kjoler om, at du ønsker at fortryde dit køb. Denne meddelelse skal sendes til os via mail: info@tpkjoler.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Vigtigt
Prismærker må ikke fjernes.
Lugter varen af røg eller parfume eller andre stærke lugte kan vi ikke tage varen retur


Sådan returnerer du din ordre – vælg mellem to muligheder

Du har 14 dage til at sende din ordre retur, fra du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du betaler selv for returforsendelsen og har ansvaret for, at varen er pakket forsvarligt og når sikkert frem til os. Bemærk, at leveringsomkostningerne ikke refunderes – heller ikke ved delvise returneringer.

Mulighed 1: Send retur på egen hånd

Du kan selv vælge at stå for returneringen gennem et fragtfirma efter eget valg. I så fald skal du:
- sørge for, at pakken sendes som en forsikret forsendelse med trackingnummer.
- huske at vedlægge kopi af ordrebekræftelsen
- undgå at sende med DAO, da de afleverer pakker uforsvarligt.
- sende pakken direkte til vores butik – vi modtager ikke pakker til afhentningssteder, og den kommer derfor retur til dig.

Pakken skal sendes til vores adresse, som er Mørksøvej 20, 8600 Silkeborg.

Hvis du har købt flere varer, kan du returnere én eller flere – også selvom de er bestilt samlet.

Mulighed 2: Brug vores returportal hos Shipmondo
(gælder kun på returvarer i Danmark)

Du kan også nemt og hurtigt oprette din retur via vores samarbejdspartner Shipmondo:

- gå til vores returportal hos Shipmondo her
- vælg de varer, du vil returnere og angiv årsagen
- betal for returforsendelsen direkte i portalen
- du modtager en QR-kode, når du vælger PostNord (vis den ved indlevering så printer de label for dig)

Har du brug for hjælp til returneringen, er du altid velkommen til at kontakte os.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængigt af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur.

Afhentning hos Pakkeboks
Husk, at hvis du ikke afhenter din pakke skal du stadig meddele os om retur ifølge Forbrugeraftaleloven. Returforsendelsen er på din regning.

Modregning for værdiforringelse
Er der makeup pletter på eller er lynlåsen eller andet gået i stykker under prøvning kan du risikere, at der sker modregning for værdiforringelse. Prismærker må ikke fjernes, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur. Lugter varen af røg eller parfume eller andre stærke lugte kan du risikere, at der sker modregning for værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage for den vare, du har sendt retur.

Vi tilbagefører varens pris med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Ifølge loven har danske netbutikker op til 14 dage fra vi har modtaget din besked om fortrydelsen til at refundere dine penge, men vi gør det så hurtigt som muligt.

Bemærk ved retur på Master eller Electron kort kan det tage op til 14 dage ekstra. Dette har ikke noget med TP Kjoler at gøre, men de betingelser NETS har på disse typer kort.

Et tilgodebevis udstedt i butikken er til brug i butikken til varer, som er på lager, og ikke i webshoppen eller varer der skal bestilles hjem. Køber du en kjole, der er betalt med et tilgodebevis bortfalder bytteretten. Pr. maj 2024 udstedes der ikke længere tilgodesedler - vi tilbyder udelukkende en ombytning.

Returregler i vores fysiske butik i Silkeborg
Bemærk at der er ikke er de samme returregler i vores fysiske butik, som når du handler online. I vores fysiske butik i Silkeborg giver vi ikke pengene retur, men ombytter gerne din(e) vare(r) indenfor 8 dage.

Der er dog ikke bytteret eller returret på brudekjoler.

Reklamationsret
TP Kjoler yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse, når du handler hos os som forbruger.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles TP Kjoler indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for ombytning, reparation, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, og såfremt reklamationen er berettiget.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
TP Kjoler
Mørksøvej 20
DK 8600 Silkeborg


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte TP Kjoler på info@tpkjoler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Via Klageportalen for Nævnenes Hus.


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Hjælp til returnering
Send en kopi af din ordrebekræftelse med din returpakke eller print nedenstående formular Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til TP Kjoler, Mørksøvej 20, 8600 Silkeborg, info@tpkjoler.dk:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende ordrenummer:

Bestilt den __________/modtaget den _________________
Forbrugerens navn_________________________________
Forbrugerens adresse_______________________________
Forbrugerens underskrift ____________________________
Dato_____________________________________________

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.06.2025.